HOME    WINKELEN    REIZEN    DATING EN CHAT    GAMES    NIEUWS    WISSELKOERSEN    OVERZICHT A-Z   CONTACT
Voorkomende problemen
Via de led indicator lampjes op de Base internet Box kan je vaak achterhalen welk probleem er zich voordoet. Blijven er leds uit, oranje of rood dan beduid dit een probleem.
 
Oplossingen / oorzaken
DSL
status groen ok  Er is een ADSL signaal gevonden
Status knipperend nok ADSL signaal is te zwak
status uit nok Geen ADSL signaal
Interne oorzaak ->Oxidatie invoer, slecht contact , binnenbekabeling, splitter,
->Telefoon of alarm op DSL circuit, modem probleem
->Zie link xDSL storingen, voorkomende interne problemen
Externe oorzaak ->Lijn nog niet of fout opgeleverd door Belgacom.
->Verbinding woning naar centrale onderbroken
->Op het andere invoer paar opgeleverd
Hoe bent U zeker dat het probleem niet intern is?
Testen op de invoer Belgacom, zuiver gemaakt en vrij van oxidatie geïsoleerd van binnenbekabeling.

Als interne problemen zijn uitgesloten, is het aan Base om de nodige stappen te ondernemen.
 
INTERNET
status groen ok  Er is internet activiteit (IP ontvangen)
status rood nok Username, paswoord niet ok of ADSL van andere provider
status uit Geen IP ontvangen
Oorzaken ->Probleem modem, VCI VPI, instellingen, username, paswoord
->ADSL vorige provider nog actief (Internet led rood voor reboot !)
->Modem vindt de username niet (Internet led rood na reboot !)
->Verkeerde poort op de DSLAM
->Overstap naar
Bruo (broba voorheen)
DSL verbinding stabiel, en de juiste username, paswoord en instellingen gebruikt?
De base internet box registreert zich automatisch op het Base netwerk. Voor dit probleem zullen de oorzaken doorgaans bij BASE of bij Belgacom zitten.
 
VOICE ENKEL BIJ HOME PACK (INTERNET ok)
status groen ok Brandt pas na de reboot (opstart 3-5 minuten), indien Home Pack
status uit ok Indien uit, probleem VoIP platvorm of username, modem storing
Geen VOICE en indicator groen?
Test met één toestel waarvan je weet dat het werkt rechtstreeks op de modem.
Onderbrekingen tijdens gesprekken?
Onderbrekingen tijdens gesprekken zijn veelal het gevolg van een slechte ADSL lijnkwaliteit zijn.
De telefonie (VoIP) maakt gebruik van je ADSL verbinding.
Kan geen gesprekken ontvangen, bellen wel ok
Op het VoIP platform bij Base dienen nog aanpassingen te gebeuren.
Probleem met de nummer portering, je nummer zit nog bij de andere provider.
Kan gesprekken ontvangen maar niet bellen
- Telefoon met draaischijf (PULSE) is niet compatibel.
- Je telefoon staat op PULSE ingesteld in plaats van
TONE.
- Probleem met modem of op het VOIP PLATFORM bij Base.

Zie ook :
-> Retour met VVT gemaakt, retour kan enkel met UTP.
-> Internet traag,
lijnkwaliteit controleren
 
ETHERNET
status groen Pc verbonden met netwerkkabel
status uit Geen PC of toestel via netwerkkabel verbonden
Netwerkkaart pc, modem of netwerkkabel defect
Ethernet Groen en geen verbinding via kabel mogelijk?
Mogelijk foute instellingen op de computer, netwerkkaart slecht, test met andere pc of anders draadloos, eveneens modemprobleem niet uitgesloten.
 
WLAN
Status Rood - Oranje - Groen ?
Zie link: Beveiliging instellen - Draadloze netwerk problemen
 
Internet traag, onderbrekingen, onstabiel
Voorkomende oorzaken waarbij alle led indicators juist functioneren,
-Computerproblemen
-Teveel computers zijn verbonden, ->draadloos beveiligd?
-Draadloze signaal te zwak ->
wireless bereik
-
Web Browsing Interception niet op disabled.
-Slechte lijn, ->
lijnwaarden controleren en xDSL voorkomende problemen
-Extern lijnprobleem  ->
Test lijnwaarden op invoer Belgacom, geïsoleerd van binnenbekabeling.
Base home pack met Fax support
- Base bied ondersteuning voor fax toestellen met G3 (14,4kbps) en Super G3 (36,6kbps)
- Maximum fax snelheid 9,6 kbps, mogelijk dienen enkele instellingen van de fax aangepast worden.
- Enable ECM (Error Recovery Mode)
(Kan problemen met fouten met ontvangst beperken)
- Enable ‘Auto speed selection of ‘Fall Back’ of stel de fax in op een snelheid van 9,6 kbps(fax in te stellen op een lagere snelheid)

Niet alle faxtoestellen zijn compatibel. Indien je de fax professioneel gebruikt is wellicht de overweging
naar een (bijkomende) analoge lijn aangewezen.
Andere telefonie problemen
De Voice mail belt mij en vraagt de 4-cijferige code in te voeren.
- Voer 4 x het cijfer 0 in.
Als er een 2de oproep komt valt de verbinding weg.
- Deactiveer signaal 2de oproep op
internetselfcare.base.be

- De telefoon blijft voordurend rinkelen (ook na opnemen), modem storing
 
Restart & Reset
Reset : Bij problemen kan altijd een reset gedaan worden.
De modem registreert zich automatisch terug op het Base netwerk.  
(Dit neemt 3-5 minuten tijd in beslag, vergeet nadien niet terug de wep key te activeren)
Houd je langer dan 30 sec. de reset knop in, dan kom je in Kernelmodus.

Restart : De modem even uitschakelen (Power Off/Power On)
Verschil met reset is dat instellingen bewaart blijven, enkel tijdelijke bestanden gaan verloren.
Fallback (Snelheid verlagen)
Als je lijn uitermate slecht is, en interne problemen zijn uitgesloten, zal de provider voorstellen over te stappen naar een lagere bandbreedte waardoor de lijnkwaliteit zal verbeteren.
Afstand tot de centrale
Als je een onvoldoende marge hebt bij een bandwidth van vb. 4 mbps en de afstand tot de centrale is groot, (meer dan 3 km) dan is een omschakeling naar een lagere bandwidth
vb. 1 mbps aanbevolen. Heb je slechte lijnwaarden op een afstand minder dan 3 Km tot de centrale, dan gaat het veelal om een extern probleem.
Centrale tot woning
De verbinding van je thuis tot bij de provider (ISP). Base gebruikt de Belgacom infrastructuur om hun diensten te leveren. Belgacom is verantwoordelijk voor de verbinding van de centrale (LEX) tot LTP/NTP intro punt in je woning.
Base informeert mij dat ik weldra een BRUO upgrade krijg, wat bedoeld men?
In de collocatie ruimte in de Belgacom centrale heeft Base een eigen D
SLAM geplaatst of ze gaan er één plaatsten. Je BROBA lijn verandert dan naar een BRUO lijn type RAW COPPER. Verder verandert er in principe niet veel. Op onderstaande link is alles met illustraties uitgelegd.

>> Alles over BROBA & BRUO & RAW COPPER
Helpdesk bellen
Klant worden :
(09.00-20.00)

Tel : 0800-160.26
Technische dienst :
(Ma-Za 08-22.00) (Zo  10.00-18.00)

Tel : 02-60.80.600
Adres : www.base.be Fax de Klantendienst  Fax : 070-22.55.05
Kom je er niet uit met Base, dan is er nog de Ombudsman om te bemiddelen.
 
Base Internet :  Page    <<   6  >>


Base Home Internet & Home Pack
Base internet box (Speedtouch 706)
Installatie schema home pack
Wep beveiliging instellen
Lijnwaarden controleren
Voorkomende problemen & Oplossingen  <<
Helpdesk Base contact gegevens  <<
Inlogproblemen modem in IE 7 & W.B.I.
Speedtouch 716
Firmware veranderen
VoIP configuratie Speedtouch 706
Problemen met internet & digitale tv & …
Wij helpen u aan huis  
>> info <<
Bruo & broba
ADSL voorkomende storingen
ADSL zelf installeren overzicht
Splitter & Full rate splitter
Geschikte kabels voor DSL circuit
Invoer kabels Belgacom kleuren
Telefooncontact aansluiten
Netwerkkabel maken
Wireless, draadloos netwerk problemen
 

 © WEETHET - DISCLAIMER - CONTACT